Kahramanmaraş 1 Şubesi

ÖĞRETMENLİKTE KARİYER DEĞİL BARİYER BASAMAKLARI

Öğretmenlik Meslek Kanunu ile yasalaşan kariyer basamakları sınavı,  başöğretmenlik ve uzman öğretmenlik sınavına hazırlanan öğretmenler için tam bir eziyete dönüştü.

Sınav tartışmaları ile başlayan süreç; evrak, belge arayışlarıyla devam etmiş,  ders videolarının ve 500 sayfalık notların sisteme yüklenmesi ile içinden çıkılmaz bir hal almıştır. Böylece uzman/başöğretmenlik hayali kuran öğretmen sükut-u hayale uğramıştır.

 Taban sosyolojisinden uzak, “Ben yaptım, oldu!” mantığıyla  hareket eden Bakanlık yetkilileri işin başından beri süreci tıkamak için ellerinden geleni yapmaktadır.

Sınavlara hazırlık amacıyla hazırlanan içeriklerin öğretmenlik kariyerine katkı sunacak nitelikte olmaması, sahadan ve hayatın gerçekliğinden uzak, sıkıcı ve tekdüze anlatım videoları, konuların akademik dil ile ifade edilmiş olması, sınava hazırlanan öğretmenlerin stresinin artmasına, umutlarının kırılmasına sebep olmuştur. Oysa ki hiçbir sınav öğretmenin uzmanlığını ölçemez.

Öğretmenlik, Devletin eğitim-öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleğidir. Böylesine özel bir mesleğin güzide mensupları da bu kadar kolay örselenemez, itibarsızlaştırılamaz.

Ekonomik getirisinden başka öğretmene bir faydası olmayan, nitelik olarak hiçbir şey katmayan uzmanlık ve başöğretmenlik payelerinin sınavla verilmesi öğretmenin moral-motivasyonunu bozmaktan öteye gitmemektedir.

Çözüm olarak; TBMM açılır açılmaz Öğretmenlik Meslek Kanununda değişiklik yapılmalıdır. Ya da sayın Milli Eğitim Bakanının kendi uhdesindeki 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 76.maddesini işletmeli, kıdem esasına göre, sınavsız olarak, 10 yılını dolduranları uzman öğretmen, 20 yılını dolduranları başöğretmen yapması tüm öğretmen camiasının beklentisidir. 

                     Abdülaziz  AYDIN

Eğitim-Bir-Sen Kahramanmaraş 1 Nolu Şube Başkanı